Proč je hubnutí tak těžké

Jste nespokojení se svou postavou. Uvědomujete si, že má své nedostatky a snažíte se dělat maximum pro to, abyste se přebytečných kilogramů zbavili, ale stále se vám nedaří. V čem je problém? Proč někteří lidé zhubnou během několika měsíců desítky kilogramů a vy se nedokážete za půl roku zbavit ani dvou kilogramů? Možná na to jdete ze špatného konce, ale nikdy není pozdě na to začít hubnout co nejefektivněji.

Neumíte si říct ne

Nejčastějším důvodem, proč lidé přibývají na váze, nebo nedokážou zhubnout, je skutečnost, že si neumí říct ne, když dostanou chuť na sladké. Vidíte na stole sušenky, a ačkoliv víte, že nejsou zdravé a přibíráte po nich, zase se necháte nalákat a sníte je. To je pochopitelně špatně. Dokud se nenaučíte ovládat, nemůžete nikdy uspět. Předně se snažte všechna možná lákadla, která vás svádí ke konzumaci, odstranit z prostředí, ve kterém se pohybujete.

Podnos se sušenkami odneste pryč a již žádné jiné sladkosti do domácnosti nepořizujte. Pokud doma nebudete mít sladkosti, snížíte množství, které byste za normálních okolností snědli, protože ne vždy, když dostanete chuť na sladké, se vám bude chtít jít do obchodu nějaké koupit.

Přejídání versus hladovění

Správně pochopitelně není ani jedno. Pokud celý den nic nejíte a potom přijedete domů a vyjíte polovinu ledničky, buďte si jisti, že nezhubnete, ale naopak ještě nějaké to kilo naberete navrch. Vaše tělo si totiž začne dělat tukové zásoby, když zjistí, že celý den jíst nebudete. Jedno jídlo denně je nejlepší cestou do záhuby.

Všichni dietologové vám řeknou, že jíst se musí pravidelně v průběhu celého dne, ale v malých porcích. Minimum by pro vás tedy měli být snídaně, svačina, oběd, druhá svačina a večeře. Mezi jednotlivými chody si ale nedopřávejte žádné přikusování sladkostí nebo slaných tyčinek a chipsů. Omezte se pouze na konkrétní jídla, která mají ve vašem jídelníčku plný prostor. Pojídání něčeho mezi jídly je jedním z dalších důvodů, proč nemůžete zhubnout.

Nedostatek pohybu

Upravili jste svůj jídelníček  ale kila pořád nechtějí jít dolů? Chybí vám pohyb, zvýšený výdej a snížený příjem kalorií. Nestačí jen shodit přebytečná kyla, tělo je zapotřebí také vytvarovat a zpevnit.

Pokud jste až doposud nesportovali začněte zvolna. Chvíli trvá, než najdete takovou aktivitu, která vám bude sedět a bude vás bavit. Není nutné chodit třikrát týdně do posilovny. Zajděte si pravidelně na dlouhou procházku, oprašte své staré kolo.